Komentář
Rembrandt mistrovsky ovládá techniku temnosvitu.máme dojem, jakoby výjevy na obrazech neosvětlovalo světlo zvenčí, ale že světlo a jas vychází z předmětů zevnitř.
Postupem doby přechází Rembrandt od snahy o vnější popis k pronikavému zniternění, jehož cílem je odhalit tajemství ukrytá v nejhlubších koutech jeho duše.klidně pozoruje vlastní bytí a analyzuje svou osobní cestu poznamenanou zejména v poslední etapě života bolestmi, neporozuměním a nesnázemi.
Sebe, členy rodiny i modely oblékal s oblibou do fantastických orientálních krojů, které podle jeho názoru odpovídaly biblické době.
Umělec především využíval své tváře jako vždy pohotového modelu a studijného objektu k empirické psychologii, na níž založil svou tvorbu.Je těžké rozhodnout, jak dalece vyjádřil v portrétech vyjádřil svůj charakter a své psychické ustrojení a v jaké míře jen pózoval, aby přitom mohl studovat různé výrazové možnosti.
Postupem doby přechází Rembrandt od snahy o vnější popis k pronikavému zniternění, jehož cílem je odhalit tajemství ukrytá v nejhlubších koutech jeho duše.klidně pozoruje vlastní bytí a analyzuje svou osobní cestu poznamenanou zejména v poslední etapě života bolestmi, neporozuměním a nesnázemi.
Sebe, členy rodiny i modely oblékal s oblibou do fantastických orientálních krojů, které podle jeho názoru odpovídaly biblické době.
Umělec především využíval své tváře jako vždy pohotového modelu a studijného objektu k empirické psychologii, na níž založil svou tvorbu.Je těžké rozhodnout, jak dalece vyjádřil v portrétech vyjádřil svůj charakter a své psychické ustrojení a v jaké míře jen pózoval, aby přitom mohl studovat různé výrazové možnosti.
<< Home