Tuesday, February 13, 2007

Ne že by se Morrison chtěl stát jediným středem pozornosti;
Krieger vzpomíná: "Jednoho dne Jim řekl: ,Běžte všichni domů a
napište nějaký písničky, protože jich máme málo.' Věděl jsem, že
jestli mám pro Jima něco napsat, musí to bejt dost závažný,
protože Jimovy písničky byly zatraceně moc závažný. Takže mi bylo
jasný, že to musí být o zemi, vzduchu, ohni nebo vodě. Vyzkoušel
jsem spoustu kombinací: ,Come on, baby, breathe my air... come on
baby, share my earth.'* Samý takový sračky. Byl jsem z toho
zatraceně nesvůj, až jsem přišel na ,come on baby, light my
fire'.** To Jima dostalo."
Krieger také potvrzuje, že většina z písniček, které na prvních
dvou deskách za něco stojí, byla napsána velmi brzy: "Jim složil
většinu věcí, když bydlel se svým kámošem, který se jmenoval
Dennis Jakob. Dennis měl super trávu. Když to Jim s Dennisem
kouřil... no, ty písničky prostě Jimovi vyskočily v hlavě a on je
pak napsal tak, jak se nakonec objevily na deskách, aniž by je
mezitím nějak měnil. Docela senzace, když o tom člověk přemýšlí.
Většina z Jimových písní byla nahrána na první zátah! Jako by ty
písničky byly už napsaný a jen čekaly, až po nich někdo sáhne.
Kouzlo."

Labels: